Dictionary of Artists

 

To meet the requirement of scholars, art dealers, collectors or simple amateurs of having a quick and effective tool at their disposal to satisfy the various exigencies connected with the world of art, first of all the in-depth analysis of the work of painters, sculptors, engravers, photographers, etc., the "Dictionary of artists" puts itself up as an annotated list of names, sometimes accompanied, if marked by an asterisk, by a biography and by some signature examples.

Each artist is matched with a series of index cards regarding the works registered in the Data Bank of the Matteucci Institute, which can be issued on request.

The biographies are taken from the Dizionario degli artisti edited by Cristina Bonagura, integral part of the work Pittori & pittura dell'Ottocento italiano (1996-1997), coordinated by Giuliano Matteucci with the cooperation of Paul Nicholls and realized by the Redazioni Grandi Opere of the "Istituto Geografico De Agostini", to whom the Matteucci Institute expresses its sincere thanks for authorizing the circulation of the texts on line.

 

Barne Luigi*

BARNE LUIGI
Attivo a Roma tra il 1819 e il 1832
Torinese, ottenne il pensionato a Roma, presso l’Accademia di San Luca. Qui nel 1819 vinse un premio nel concorso di disegno (Accademia, Roma, Accademia di San Luca) e uno della scuola di anatomia; nel 1822, inoltre, partecipò al concorso dell’Anonimo dividendo il primo premio con F. Podesti. Da Roma inviò periodicamente a Torino le sue prove: la copia dal Guercino del Figliol prodigo, un Gladiatore morente (entrambi nel castello di Aglié, Torino), Belisario chiede l’obolo alle mura di Roma (1827), Apollo pastore (1829), il saggio di invenzione Teseo scopre le armi di suo padre Egeo (1830).
You are here: Home Dictionary of artists Barne Luigi*

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.